Fotowedstrijd #MijnMastenbroek voor bewoners en bezoekers

Van 25 februari t/m 31 maart 2014 wordt de fotowedstrijd #MijnMastenbroek gehouden ter ere van de opening van het laatste Informatiepunt van Nationaal Landschap IJsseldelta bij de Kruisvlietstate in Mastenbroek. Dit Informatiepunt krijgt een Informatiebord met een QR code die via een app toeristen verwijst naar de bezienswaardigheden in het Nationaal Landschap IJsseldelta. Vanwege het naderend voorjaar is de fotowedstrijd een mooie gelegenheid om erop uit te trekken in Mastenbroek, de oudste polder van Nederland. De winnende foto wordt vereeuwigd in de fotomuur nabij het Informatiepunt. Informatiepunt en winnende foto worden op vrijdag 25 april a.s. door gedeputeerde Theo Rietkerk onthuld.

Oudste polder van Nederland bestaat 650 jaar
De polder Mastenbroek is de oudste polder van Nederland en bestaat dit jaar maar liefst 650 jaar, hetgeen in juni dit jaar gevierd wordt met diverse festiviteiten. Mastenbroek kenmerkt zich door een prachtige flora en fauna, uitgestrekte poldervergezichten, unieke recht verkavelde wegen, uiterwaarden van het Zwarte water en unieke weidevogels. Al met al een schitterend decor als onderwerp voor de fotowedstrijd #MijnMastenbroek.
Voorwaarden deelname fotowedstrijd
• De looptijd van de fotowedstrijd is 25 februari t/m 31 maart 2014
• Foto’s minimaal 5 Mb, 100 dpi op eindformaat (advies)
• Ingestuurde foto moet een herkenbare hedendaagse foto zijn van Mastenbroek
• Insturen via: info [at] poldermastenbroek.nl, via www.facebook.com/ijsseldelta of twitter: #MijnMastenbroek onder vermelding van afzender en fotolocatie

Betrokkenheid bewoners en bezoekers
IJsseldelta Marketing heeft in 2012 en 2013 drie bezoekerscentra en vier informatiepunten in de IJsseldelta gerealiseerd. Doelstelling is bezoekers en bewoners in en om het Nationaal Landschap IJsseldelta te informeren, enthousiasmeren en het Nationaal Landschap te laten beleven. Door aanbod van online en offline informatiemateriaal worden bezoekers en bewoners verleid om het Nationaal Landschap optimaal te ervaren, de bestedingen verhoogd en de economie gestimuleerd. In overleg met Polderbelangen Mastenbroek is gekozen voor een aanvulling op de fotomuur bij de Kruisvlietstate, dichtbij het nieuwe Informatiepunt Mastenbroek.
De fotowedstrijd wordt georganiseerd door IJsseldelta Marketing in samenwerking met Polderbelangen Mastenbroek, die de jurering voor haar rekening neemt.